Odnośniki
Banery
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.przasnysz.pl
Treść strony
Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Sposób załatwienia sprawy
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij „Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL”.
Wniosek powinien zawierać:
-
- imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy,
- dane identyfikujące osobę, której wniosek dotyczy,
- zakres żądanych danych,
- uzasadnienie potrzeby uzyskania danych (interes prawny lub faktyczny),
- Do wniosku dołącz:
- dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych,
- dokument potwierdzający interes prawny w uzyskaniu danych,
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- pamiętaj o dowodzie osobistym lub innym dokumencie potwierdzającym tożsamość (do wglądu),
- oświadczenie wnioskodawcy, że wniosek w tej samej sprawie nie został złożony do organu innej gminy.
- Odpowiedź możesz odebrać osobiście, może być ona wysłana pod wskazany adres lub przekazana w formie dokumentu elektronicznego (w zależności od formy złożenia wniosku).
Opłaty
31 zł - opłata za udostępnienie danych jednostkowych.
17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
UWAGA! Opłaty za udostępnienie danych nie można wnosić w kasie Urzędu Gminy.
Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Przasnysz: 73 8924 0007 0008 0015 2005 0101
Podmioty, którym nieodpłatnie udostępnia się dane jednostkowe wymienione są w art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
Osoby i jednostki, które wykażą interes prawny w uzyskaniu danych niezbędnych do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia są zwolnione z opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, nie dłużej niż 30 dni.
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy Przasnysz – Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Kadr, Spraw Obronnych, Działalności Gospodarczej i Promocji Gminy
w Przasnyszu ul. Św. St. Kostki 5, w godzinach pracy urzędu.
tel. 29 752-27-09
Tryb odwoławczy:
Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 t.j.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 t.j.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 700 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2523 ze zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482).
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Lubienieckadata wytworzenia: 2020-04-07
- opublikował: Mariusz Milewskidata publikacji: 2020-04-07 18:52
Instytucje kultury, dla których organizatorem jest Gmina Przasnysz
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest gmina Przasnysz, prowadzony jest na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012r. poz. 406) na podstawie Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012r. poz. 189).
1. Dane zawarte w rejestrze udostępnia się poprzez:
- otwarty dostęp do rejestru;
- wydanie odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej - na wniosek.
Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej. Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.Udostępnienie danych zawartych w rejestrze, o których mowa w ust. 1, jest bezpłatne.
2. Każdy na prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury.
3. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
4. Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.